Az alkalmazás a navigációs alkalmazások nagy családjából speciálisan tájékozódási feladatok kitűzésének és teljesítésének a támogatására készült.
Használható kötött sorrendű, szabad pontfogású illetve pontbegyűjtő versenyformákra, tömegrajtos indulással is.
Egyéni edzések, pályakitűzés, felvezetés támogatása is lehetséges.
A pályák több versenyző esetén a központi szerverről érhetők el, egyéni feladatok esetén lokálisan a telefon fájlrendszeréből.
Az alkalmazás és a kiszolgáló infrastruktúra ausztrál fejlesztés, ingyenesen használható non-profit célokra. Lásd a fejlesztő oldalát.
Segítsük a közösség működését, önkéntes munkánkkal, pályák tesztelésével, tervezésével, térképek készítésével, megosztásával.
Lehetőség szerint támogassuk a fejlesztő munkáját adománnyal.
Amikor a versenyző a kiválasztott pályát teljesíti:
az alkalmazás nyomon követi a helyzetét a terepen (a standard pályatípusok esetén nem mutatja),
folyamatosan összehasonlítja a helyzetét a pályához tartozó kontrolpontok koordinátáival.
Ha a távolság kisebb, mint a beállított érzékelési határ, az alkalmazás rögzíti a kontrolpontot az érintett pontok közé.
A pályák a start pont érintésével indulnak, és cél pont érintésével fejeződnek be. A pálya végén a pályatípusnak megfelelő szabályok határozzák meg a végső eredményt, beleértve egy kötött sorrendű pálya esetén a helyes sorrend ellenőrzését, illetve a végső pontszám kiszámítását pontbegyűjtő esetén.
Ha a pálya nem lokális forrásból került betöltésre, és nem a Checksites funkciót használtuk, az eredmény és a track automatikusan feltöltődik a szerverre. Checksites funkciónál csak az eredmények kerülnek feltöltésre. A szerverről az eredmények összesített formában is lekérhetők.
A lekérdezés indítható az alkalmazás menüjéből is „Show results” „Eredmények megjelenítése „opcióval, illetve egy webes felületről is.
Az verseny/pálya neve alapján tudunk keresni, majd megjelenik az összesített eredménylista.
Vonalas pálya – kötött sorrenddel. A hagyományos tájékozódási pályaforma.
A győztes az, aki a helyes sorrendben leghamarabb érinti a pontokat. (kód: PXAC)
Szabad pontfogás. A pontok tetszőleges sorrendben érinthetők, a győztes az, aki az összes pontot érintve a leghamarabb érkezik a célba.(kód: PXAS)
Szabad pontfogás – adott az érintendő pontok száma, egy nagyobb pontkészletből. A győztes az, aki ezt leghamarabb teljesíti. (kód: PXASxx, ahol xx jelöli az érintendő pontok számát)
Pontbegyűjtő – a lehető legtöbb pont érintése tetszőleges sorrendben a megadott időkereten belül. A kontrolpontok eltérő pontszámmal számítanak az összpontszámba. Késésért pontlevonás jár.
A győztes az, aki a legtöbb pontot gyűjti be. (kód: PXAS ScoreXyyy, ahol X jelöli a pontozási sémát, yyy pedig az összidőt.
Séma |
Pontszám adott kontrolpont érintésekor |
Büntetés késett percenként |
Megjegyzés |
ScoreVxx |
20 |
10 |
|
ScoreQxx |
A kontrol kódjának tízesre kerekített értéke |
30 |
|
ScoreWxx |
A kontrol kódjának tízesre kerekített értéke, kivéve a 9xx alakú kódokat |
20 |
A 9xx pontok 100 pontot érnek, de nem érinthetők a versenyidő első tíz percében és az utolsó 10 percben |
ScoreNxx |
10 pont 1-10-ig 20 11-20-ig 30 21-30-ig (a minta szerint tovább) |
10 |
|
ScoreGxx |
2 pont 1-5-ig 3 6-10-ig 4 11-15-ig 5 16-20-ig 6 21-25-ig (a minta szerint tovább) |
3 |
Ez a két séma a büntetésnél tér el. |
ScoreMxx (Street-0) |
2 for 1-5 3 for 6-10 4 for 11-15 5 for 16-20 6 for 21-25 (a minta szerint tovább) |
2 |
|
ScoreBxx (Két blokk – hasznos, ha a távot növelni kell kicsi térkép esetén) |
A kontrol kódjának tízesre kerekített értéke |
30 |
A versenyző először vagy a páros, vagy a páratlan paritású pontokat kell érintse. |
XX a versenyidőt jelenti, tipikusan kétjegyű érték, de lehet egyjegyű vagy több is.
A pálya feltöltéséhez szükség van egy georeferált térképre kmz formátumban, illetve egy Google Earth által generált kml fájlra, ami a kontrol pontokat tartalmazza.
A fájlok generálhatók Ocad, OOM alkalmazásokkal is, illetve a fejlesztő oldalán is elérhető grafikus eszköz:
https://console.maprun.net/#/kmz_create
https://console.maprun.net/#/event_create_files
A szerverfeltöltéshez keressetek minket a Facebook csoportban vagy az oldalon jelzett email címen, lokálisan elegendő a telefon fájlrendszerébe bemásolni ezt a két fájlt.
A „Checksite” opció esetén kóddal a szerveren is megoszthatjuk egy csoportnak a térképet és a pályát, könnyebb a használata, mint a telefon lokális fájlrendszerébe másolni!
Ha a telefonon a mentett track pontatlan, vagy szokatlan mintázatot mutat:
- GPS/Hely – Ezt a szolgáltatást engedélyezni kell a hibamentes működéshez, hasonlóan más navigációs alkalmazásokhoz is.
- Engedélyek – Engedélyezzük a helyzetünk folyamatos követését és mentését a telefonra az alkalmazás számára.
- Háttérfuttatás- Sok felhasználó az alkalmazást a háttérben futtatja, míg a pályát nyomtatott térképen követi. Ebben az esetben a telefon inaktív, alvó módba kerül a saját beállítása alapján. Ezalatt is azt várjuk, hogy az alkalmazás működjön, mentse a track-et folyamatosan, és ellenőrizze a kontrol pontok érintését. A gyártók ezt bizonyos eszköztípusok esetén megnehezítik, hiszen egy háttérben futó alkalmazás jóval több energiát igényel, gyorsabban merül az eszköz. Fontos, hogy a következő beállításokat aktiváljuk:
- Engedélyezzük a háttérben futást:
„Settings > Apps > … MapRun”, - Ellenőrizzük az energiatakarékos mód beállításait. Sok esetben egy merülő eszköznél a gps használata tiltásra kerül.
- További segítséget hasonló oldalakon találhatunk: https://dontkillmyapp.com
- Engedélyezzük a háttérben futást:
- Ha az alkalmazás működés közben hirtelen leáll, lefagy, újraindításkor lehetőség van folytatni a pályát (Resume) tehát az alkalmazás újraindítása segíthet a megoldásban, ha teljesítés közben vesszük észre a problémát.
- További tanácsokért nyissuk meg a következő oldalt, a Strava felhasználók is gyakran szembesülnek hasonló problémákkal: